24.AĞUSTOS.
2015 - BASIN BÜLTENİ
ÇEVRE VE TÜKETİCİ
HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ (ÇETKODER) GENEL MERKEZİ
Kısa adı ÇETKODER
olan Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği Genel Başkanı Mustafa Göktaş,
Tüketicilere haklarınızı biliyor musunuz, nasıl hak arayacaksınız diyerek
seslendi. Yol gösterdi./ Saygı ile.
GÖNÜLLÜ ÇALIŞIYORUZ, YİNEDE KULP TAKIYORLAR
Çevre Ve Tüketici Haklarını
Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Tüketiciler hakkınızı biliyor musunuz? Hak ve
hukukunuzu nasıl arayacaksınız. İnanın tam 8 yıldır TÜKETİCİ VE ÇEVRE hukuku
dalında gayret sarf ediyor, kimseden beş kuruş yardım almadan, AB fonlarından,
Devlet içinden destek almadan, proje filan diyerek oradan buradan tırtıklamadan,
üyelik aidatı almadan, maaş, hakkı huzur
gibi ücretler almadan, kendi imkânlarımla
halkımıza, insanlarımıza, doğaya katkı sunmaya çalışıyorum. Bu öyle kolay bir
iş değil. Kolay gören var ise, çıksın benim yaptığımın onda birini benim arkadaşlarımın
üstlendiği şekilde bu görevi yapsın, elini öpeceğim. Birde durup dururken
canımızı sıkarlar, huzurumuzu bozarlar. İnsana hizmet etmek gerçekten çok zor… Ama
olsun, biz zoru başarmayı seven insanlarız ve yaşamım boyunca da bunu yaptım,
yapacağım da” dedi
TEKNOLOJİDEN İSTİFADE EDİN, GAZETE VE BASILI MATBUATI OKUYUN
Çevre Ve Tüketici Haklarını
Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “2015
Türkiye’sindeyiz ve halen bizim her biri birer tüketici durumunda olan
VATANDAŞIMIZ hak ve hukukunu bilmiyor, karşılaştığı güçlüklerde ne yapacağını,
nereye başvuracağını şaşırıyor, bu arada fırsatçı gözü açık, sahtekâr tipler
tarafından da dolandırılıyor. Sürekli halkımızı uyarmamıza rağmen, halkımızın
teknolojik imkânları kullanmaması, (Bilgisayar, internet, akıllı telefonlar)
Gazete ve basılı matbuatları takip etmemesi yüzünden halen aldatılıyor,
kandırılıyor ve maddi manevi zarara uğratılıyor. Oysa devletimiz vatandaşın
hakkını ve hukukunu koruyan yasalar çıkarmış ve yürürlükteki mevzuatlar
gittikçe düzeliyor. Tüketiciyi koruyan 4077- 6502 sayılı kanunlar var. Ayrı
yeten kabahatler kanunu diye bir kanun var. Çok önemli. Sosyal yaşamda çok çok
büyük önemi var. Bu kanunları
bilemeyebilirsiniz, ama bakın numara veriyorum. İnternete girseniz bulur
okursunuz. Biraz gayret ve çaba harcasanız, kanun tanımayan, fırsatçı, sahtekâr,
dolandırıcı, arsız ve hırsıza göz açtırmazsınız. Bu işleri ve mücadeleyi
sürdürürken de öyle çok büyük paralar harcamanıza gerek de yok. Zaten devletin ilgili kurum ve kuruluşları
sürekli kendi resmi kurumsal web sitelerinde uyarılar yapıyor” dedi
UYUŞMAZLIKLARDA NEREYE NASIL BAŞVURACAKSINIZ?
Daha sonra Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği
(ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Sevgili
Tüketici, Satın aldığınız mal/hizmete
ilişkin uyuşmazlığınız; Mal/hizmette bulunan ayıba ilişkin ise, Satıcı/sağlayıcı
ile imzalamış olduğunuz sözleşmede yer alan haksız şartlara ilişkin ise, Taksitle
satın aldığınız mal/hizmete için erken ödeme bulunmanız halinde yapılması
gereken erken ödeme indiriminin hiç yapılmaması veya yanlış yapılmasına ilişkin
ise, Satın aldığınız devre tatil sözleşmesinin sözleşmeye uygun olarak
verilmemesi veya sözleşme gereği ödemeniz gereken üyelik ücretinin çok yüksek
olmasına ilişkin ise, Satın aldığınız paket tur sözleşmesinin sözleşmeye uygun
olarak düzenlenmemesine ilişkin ise, Ön ödemeli olarak satın aldığınız malın
zamanında ve gereği gibi teslim edilmemesine ilişkin ise, Mesafeli sözleşme
(internet, tv, vb. aracılığıyla) ile aldığınız mal/hizmetin size zamanında
teslim edilmemesi, cayma hakkınızı kullanmanıza rağmen bedelin iade
edilmemesine ilişkin ise, Banka veya tüketici finans kuruluşu ile imzalamış
olduğunuz kredi sözleşmesini erken kapatmanıza rağmen gerekli olan faiz
indiriminin yapılamaması veya yanlış yapılması veya sözleşme hükümlerinin
ölçüsüz derecede aleyhinize olmasına ilişkin ise, Banka veya tüketici finans
kuruluşu ile imzalamış olduğunuz sözleşme esnasında sizden çeşitli isimler
altında sözleşmede yer almadığı halde masraf vb. alınmasına ilişkin ise, İmzalamış
olduğunuz abonelik sözleşmesine ilişkin ise, İş yeri dışında kurulan
sözleşmeler kapsamında aldığınız mal/hizmete ilişkin 14 gün içerisinde cayma
hakkınızı kullanmanıza rağmen satıcı veya sağlayıcının ilk yedi gün içerisinde
sizden para veya kıymetli evrak alınması yasak olduğu halde aldığı para veya
kıymetli evrakın iadesi veya iptaline ilişkin ise, Uyuşmazlığınızın
çözümlenmesi için uyuşmazlık bedelini de dikkate alarak ikamet ettiğiniz
yerdeki veya mal/hizmeti satın aldığınız yerdeki Ticaret İl Müdürlüğü ve
Kaymakamlık bünyesinde yer alan Tüketici Hakem Heyetine veya Tüketici
Mahkemesi'ne başvurmanız gerekecektir. Eğer bulunduğunuz yerde Tüketici
Mahkemesi yoksa Asliye Hukuk Mahkemelerine Tüketici Mahkemesi sıfatıyla
başvurabilirsiniz” şeklinde uyarıda bulundu.
DEVLETİN
KENDİ KAPISI DURURKEN BAŞKA KAPI ARAMAYIN
Öte yandan, Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği
(ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, vatandaşlara seslenerek, “Size
en yakın Tüketici Hakem Heyetine ulaşmak için bakanlığın kurumsal web sitesi
olan https://giris.turkiye.gov.tr/Giris/gir?kurumId=673CjiG3yQ online
başvuruda bulunabilirsiniz” uyarısını da yaptı.
GARANTİ
BELGESİ, SÖZLEŞMELER VE ETİKET VE KASA FİYATI ANLAŞMAZLIĞI İÇİN
Diğer taraftan Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği
(ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Eğer
uyuşmazlığınız, Satın aldığınız malla birlikte size garanti belgesi, Türkçe
tanıtma ve kullanma kılavuzu verilmemesine ilişkin ise, Kanun’da yazılı
düzenlenmesi ve bir nüshasının tarafınıza verilmesi gerekli olan sözleşmenin
size verilmemesine ilişkin ise, Satın aldığınız mal/hizmetin etiket fiyatı ile
kasa fiyatı arasında fark varsa ve sizin aleyhinize olan uygulanmışsa, Cayma
hakkınızı kullanmanıza rağmen size iş yeri dışında satış yapan şirketin
gereğini yerine getirmemesine ilişkin ise, gerekli idari işlemlerin yapılması
için bulunduğunuz ilin Valiliğinde yer alan Ticaret İl Müdürlüğü'ne başvurmanız
gerekmektedir” uyarısında bulundu.
ÖN ÖDEMELİ SÖZLEŞMELER, MESAFELİ ANLAŞMALAR VE DİĞERLERİ İÇİN
Çevre Ve Tüketici Haklarını
Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Ayrıca
uyuşmazlığınız, Ön ödemeli sözleşmelerde size ödemelerinizin güvence altına
alındığına ilişkin teminat gösterilmemesine, Süreli yayınların verdiği
promosyonlara, Bankalar ile yaşadığınız diğer uyuşmazlıklara, Tüketici
sözleşmelerinde yer verilen haksız şartlara ilişkin ise gerekli idari
işlemlerin yapılması için Tüketicinin Korunması ve Piyasa Gözetimi Genel Müdürlüğü'ne
başvurabilirsiniz” diyerek halkı dikkatli olmaya çağırdı.
TÜKETİCİ
HAKEM HEYETLERİ İLE TÜKETİCİ MAHKEMELERİNE NASIL BAŞVURULUR?
Çevre Ve Tüketici Haklarını
Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Tüketicilerin
6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’dan kaynaklanan
uyuşmazlıklarının çözüm yerleri; tüketicinin mal veya hizmeti satın aldığı veya
tüketicinin ikametgâhının bulunduğu yerdeki Tüketici Hakem Heyetleri ile
Tüketici Mahkemeleridir. Tüketici Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü,
ilçelerde Kaymakamlık bünyesinde oluşturulmuştur. Tüketici Mahkemeleri ise
Ankara, İstanbul, İzmir Adana, Antalya, Bursa, Samsun, Konya, Mersin ve Kayseri
illerinde kurulmuştur. Bu iller dışındaki il ve ilçelerde başvurular Tüketici
Mahkemesi sıfatı ile Asliye Hukuk Mahkemesi’ne yapılmalıdır. Bu mahkemelerde
açılacak davalar her türlü resim ve harçtan muaftır. 2015 yılı İl Tüketici
Hakem Heyetleri için 3.300 TL, İlçe Tüketici Hakem Heyetleri için 2.200 TL
altında bulunan uyuşmazlıklarda Tüketici Hakem Heyetine başvurulması
zorunludur. Bu heyetin vereceği karar tarafları bağlar. Taraflar bu karara
karşı 15 gün içinde Tüketici Mahkemesine itiraz edebilirler. 2015 yılı için
değeri 3.300 TL'nin üzerindeki uyuşmazlıklarda ise Tüketici Mahkemesine
başvurulması zorunludur” diyerek nasıl
başvuru yapacaklarını, nereye başvuracaklarını açıkladı.
DİKKAT
EDİN, SİZİN IZDIRABINIZ VE SIKINTINIZ BAŞKASININ GEÇİM KAYNAĞI OLMASIN
Bu arada, Çevre Ve Tüketici Haklarını Koruma Derneği
(ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “Sakın
ola ki, hakkınızı arayacağım, size şunu kazandıracağım, borcunuzu şu şekilde
yapılandıracağım, her şey sizin hayrınıza olacak v.s gibi cicili söz ve
vaatlerle sizlere kurulan sinsi tuzaklara düşmeyin. Kimse kimsenin morcunu
babasının hayrına karşılamaz, ödemez. Bu devir öyle bir devir olmuş ki, sizin
sıkıntınız, derdiniz, ızdırabınız başkasının gelir kaynağı olmuş (!) Dikkat
edin. Devletin kapısından başkasını çalmayın! Size izleyeceğiniz yolu bir kez
daha aktarıyorum, gerisi sizin bileceğiniz iş” diyerek açıklamasını
sonlandırdı.
Dernek:
0.535.475 70 06 nolu dernek telefonumuzdan arayabilirsiniz…
ÇETKODER Genel
Başkanı: 0.532.
282 29 91
Google arama motorunda http://groups.google.com.tr/group/cetkoder grubuna girip oradan da bizimle
yazışabilirler.
ÖNEMLİ NOT: Değerli arkadaşlar, Derneğimizde üyelik aidatı
mecburiyeti yoktur. Gönüllü insanların bir araya geldiği çatıyız. Ayrıca AB
fonlarından, herhangi bir yerden bağış, proje adı altında devletten yâda her
hangi bir yerden gelir elde etme gibi bir durumumuz yoktur. Tamamen, bir araya
geldiğimiz kardeşlerimizle imece usulü ile ayaktayız. / Saygılarımızla.
FOTO İÇİN: BLOĞ
SAYFAMIZI İNCELERSENİZ ÇEŞİTLİ FOTOLOR MEVCUTTUR.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder