25 EYLÜL 2016 GÜNLÜ
BASIN AÇIKLAMASI (BÜLTENDİR)
ÇEVRE VE TÜKETİCİ
HAKLARINI KORUMA DERNEĞİ (ÇETKODER) GENEL MERKEZİ
Çevre Ve
Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Merkezi, Bankaların müşteri
ile uzlaşmaya varmaları gerektiğinin altını çizerek, kartel oluşturup kredi
kullananlara reva gördükleri faiz için insafa çağırdı.
“DEVLET İŞE
EL ATSIN, MAHKEMELERE YÜK GELMESİN”
Çevre Ve
Tüketici Haklarını Koruma Derneği (ÇETKODER) Genel Başkanı Mustafa Göktaş, “23
Eylül 2016 ve 25 Eylül 2016 günlü Posta Gazetesinde yer alan Av. Hakan
Tokbaş’ın anlatımları ve yazılanlar dikkate alındında ortaya rakamsal olarak
çok büyük boyutta bir tablo çıkmaktadır. Sn. Tokbaş yazdığı ve açıkladığı
konuda son derece haklıdır ve biz tüketiciler bu konudan oldukça muzdaripiz.
Bankalardan kredi kullanmayan kimse yoktur. Özellikle 2007 ve 2011 arasında
kredi kullanan, kredi kartı kullananların bu hakkı kesinleşmiştir. Rekabet
kurulunun 8 Mart 2013’te 12 bankanın ortaklaşa olarak kredi kartı ve kredi
konularında kartel oluşturduğunu belirterek karar aldıktan sonra, Ankara 2.
İdare mahkemesi bu kurulun kararını hukuka uygun bularak olayı teyit etmişti.
Bankalar ise bu kararı temyiz etmişlerdi. Danıştay temyizi ret etti, idare
mahkemesinin kararını tüketici lehine onayladı. Durumu açıklayan Av. Tokbaş’ın
söylemleri ve yazdıkları tamamen doğrudur ve Tüketicinin lehine olan bu durum
için yaptığı önerilerde doğrudur. Yani herkes gidip tek tek dava açar ise
mahkemeler kitlenecektir, zaman ve iş kaybı oluşacaktır. Nitekim 1 milyon 5 yüz
bin kişinin bu dönemde mağduriyeti söz konusudur. Oysa Devlet el atar ve
Tüketici lehine bu işle ilgili BDDK’yı devreye koyar bir uzlaşı sağlayarak bir
genelge ile bu işi çözerse mahkemelerin kapısı aşındırılmaz ve iş gücü ve zaman
kaybı önlenir. Ayrıca mahkemeler bu kadar işin gücün arasında bu işle zaman
öldürmemiş olacaktır. Tüketicinin mağdur edilmemesi, bankaların ve mahkemelerin
gereksiz yazışmalar yapmaması açısından 21 Ağustos 2007 ile 22 Eylül 2011 arası
tespit edilen kartel uygulamasından doğan bu zararın tazmini ve uzlaşısı için
BDDK devreye girmeli kısa vadede bu iş sonuçlanmalıdır. Bankalar inat etmemeli
üç katı tazminata mahkumiyet için açılacak davalar ile meşgul olup iş gücü ve
zaman kaybı oluşturacaklarına, müşterisi ile uzlaşmalı ve tüketiciyi de mağdur
etmemelidirler. Bu bağlamda bankaları insafa davet ederken devletimizin yetkili
birimlerini de mağdur tüketicilerimizin hakkını koruma amaçlı bir an evvel düzenlemeye
yapmalarını istiyoruz” dedi.
NOT: Bize, cetkoder@gmail.com adresinden elektronik posta yolu ile
ulaşabilirsiniz.
Dernek: 0.535.475 70 06 numaralı dernek
telefonumuzdan arayabilirsiniz…
ÇETKODER Genel
Başkanı: 0.532. 282 29 91
ÇETKODER Basın Açıklama Metinlerimizin Yer Aldığı BLOĞ
Hesabımız: http://cetkoder.blogspot.com.tr/
ÇETKODER Herkese Açık olan ve Basın Bültenlerimizin yer
aldığı Facebook Grubumuz: https://www.facebook.com/groups/1523446857964259/
Genel Başkanımızın Twitter hesabı: https://twitter.com/mustafagoktas06
Google arama motorundaki grubumuz: http://groups.google.com.tr/group/cetkoder
FOTO İÇİN: BLOG
SAYFAMIZI İNCELERSENİZ BİZE AİT ÇEŞİTLİ FOTOLAR MEVCUTTUR.
ÖNEMLİ NOT: Değerli arkadaşlar, Derneğimizde üyelik aidatı
mecburiyeti yoktur. Gönüllü insanların bir araya geldiği çatıyız. Ayrıca AB
fonlarından, herhangi bir yerden bağış, proje adı altında devletten yâda her
hangi bir yerden gelir elde etme gibi bir durumumuz yoktur. Tamamen, bir araya
geldiğimiz kardeşlerimizle imece usulü ile ayaktayız. / Saygılarımızla.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder